“Pocta funkcionalismu, elegance, vtip a současný český design. Návrh interiéru vily z roku 1933 vytváří současné bydlení pro osmičlennou rodinu s odkazem na 30. léta.”

Wellnerova vila se nachází nedaleko od olomouckého centra a podle záznamů historika profesora Pavla Zatloukala je autorem významný architekt a urbanista Bohuslav Fuchs. V 90. letech prošla vila proměnou, která příliš respektu pro původní podobu neměla a zcela odcizila domu jeho funkcionalistickou identitu. 

Jedním z hlavních motivů rekonstrukce bylo pro současného majitele Mgr. Reného Mohylu právě navrácení její původní podoby a tak došlo i k tomu, že když započaly naše společné práce na interiéru a přišla jsem poprvé v listopadu 2019 na stavbu, z vily zůstalo jen přízemí a dům se stavěl cihlu po cihle nazpět.

Původní vila byla pro velkou rodinu malá, a to přestože byla od počátku zamýšlena jen pro 6 členů domácnosti. Vznikla tedy nástavba a přístavba dle návrhu olomouckého ateliéru PAB. Dnes žije ve vile 8 členů domácnosti z toho 6 dětí, vila má celkem 4 obytná podlaží, 2 děti musely do pokoje přijmout mladšího sourozence a projekt se pod rukama měnil. V přilehlé přístavbě je pak situována garáž a wellness s bazénem a saunou. Práce na vile pokračují i v současné době, kdy se sklep mění na vinotéku.

K návrhu interiéru jsem přistupovala s respektem k funkcionalismu a užitému umění 30. let. Přeci jen, navrhovat interiér Fuchsovy vily, ve mně vyvolávalo od počátku jistý pocit zodpovědnosti. Největší důraz jsem kladla na detail a atypickou, autorskou výrobu. Hledala jsem spojitosti mé tvorby a funkcionalismu. Do vily jsem implementovala prvky minimalismu a následně úmyslně narušovala jejich harmonie, experimentovala a vytvářela různá překvapení či vtipy. Jak tomu bylo i ve funkcionalismu, nebála jsem se použití sytých barev a výrazných struktur kamene, kterých se ve vile použito hned 8 druhů. Jsou to s výraznou ořechovou a jasanovou dýhou a terrazzem, až na 2 výjimky, jediné použité vzory v domě.  Při navrhování jsem držela pravdivost použitých materiálů a struktur.

V tvarosloví navržených nábytků a ostatních prvků jsem za účelem změkčení prostor používala mnou oblíbené zaoblení. Pro vytvoření pohybu a rytmu tomu bylo použití opakující se gradace hmot doprovázené jednoduchými liniemi. I idea gradace vychází z motivů skládání hnízdových stolků a je vidět třeba na návrhu krbu a červeného jídelního stolu. Celým domem pak prochází motiv ohybu funkcionalistické trubky, pro dospělé v chromu, pro děti v barvách. Další navržené interiérové prvky navazují také i na umělecké předměty v domě.

Přízemí vily jsem držela v černobílé. Zelená barva je ve vile barvou přechodu zeleně z exteriéru do interiéru. Barva modrá je použita na prvcích se symbolikou nebe a jeho vzestupu k němu, bledě modrá je následně doplněna o tvarosloví oblaků. Červená barva je barvou majitelova temperamentu a obecně barvy tepla rodiny, růžová pak oblíbenou barvou dívek.

Vše jsem navrhovala tak, aby fungovalo a šlapalo jako hodinky. Přeci jen koordinace tak velké domácnosti je extrémně náročná. Přemýšlení nad fungováním tak velké rodiny bylo pro mne velkým tématem, a vyústilo i v přátelské kompromisy vzešlé z jedinečné synergie spolupráce. V návrhu jsem se snažila maximalizovat úložné prostory. Ty jsem co nejvíce ukrývala, aby vše v interiéru plynulo.

1933-2022

Místo realizace: Wellnerova 19, Olomouc

Investoři: René Mohyla, Lenka Mohylová

Původní autor vily : Bohuslav Fuchs

Autor architektonicko-stavebního řešení rekonstrukce, nástavby, přístavby: studio PAB

Autorka interiéru: Jana Trundová, mimokolektiv

Foto: Roman Mlejnek Photography

“Každý příběh má svůj konec a každý konec je novým začátkem”

Koloběh života jsme si zvolily jako téma květinové výstavy pro jarní etapu Flory Olomouc. A tak jsme do pavilonu A umístily 5 nových prostorů - klíčení, pučení, kvetení, plod a zánik.  Naším záměrem bylo vytvořit nový svět, ve kterém se budou odehrávat příběhy ze života květin a rostlin. Svébytné transparentní objekty jsme navrhly tak, aby vznikl prostor pro koncentrované floristickými instalace, a aby objekty nekonkurovaly stávající architektuře pavilonu.  Pro návštěvníka výstavy tím vznikla místa překvapení, nové a nezvyklé průhledy a instalace, které hrály všemi barvami květin. 

Návštěvník měl možnost postupně výstavou procházet a objevovat si to své.

Finálním místem zastavení byl pohyblivý centrální objekt, který dominoval prostoru a uceloval koncept výstavy, tedy koloběh od zániku po vznik. Kopule jakožto pomyslná květina se v intervalech skláněla nad vodu, napila se, aby se mohla rozpohybovat dále. Znovu a znovu.

Místo realizace: Pavilon A, Výstaviště Flora Olomouc

Architektonický návrh: Barbora Trundová, Jana Trundová / mimokolektiv

Floristický návrh a realizace: Tamás Vigh

Foto: Tereza Valner a Markéta Lehečková (obr. 2-16), Tereza Icon Photography (obr. 1)

DSCF9568-2.jpg

Instalace a vizuální styl pro podzimní etapu Flory Olomouc 2019

“Diváci vidí lépe než herci.”

Instalace pro podzimní Floru Olomouc 2019 s názvem zahradní slavnost. “Pojďte se posadit k slavnostnímu stolu, než podzimní vítr vše odnese.”

Podzim, jeho barevnost a plodiny jsou oslavou práce, hojnosti a sklizně toho, co jsme na jaře zaseli. Návrh pracuje s prvky, které jsou typické pro slavnost a současně do ní vnáší absurdní divadelní tématiku s odkazem na výročí sametové revoluce a Václava Havla.

Příběh začíná s herci prvního dějství, kteří jsou zobrazeni na plakátech a vystupují z pro ně typické zemědělské krajiny. Jsou svátečně oblečeni a přicházejí oslavit to, co se jim podařilo sklidit a oplakat to, co vzaly kroupy, deště či hraboši. Samotná oslava graduje zde v pavilonu A, postupuje od vstupního foyer s pokladnou přes oponu na jeviště, kde se otevírá prostor hlavní expozice s přehlídkou ovoce, zeleniny a květin.

Spolupráce s fotografem Martinem Hlavicou, grafikem Petrem Macháčkem a floristkou Karolínou Flaschkovou.


Knihovna Fe

Knihovna Fe je součástí recepce hotelu v prostředí bývalé betonové výměníkové stanice tepla. Ideou bylo vytvoření pulzujícího objektu, skulptury a “srdce” hotelu, symbolem i funkcí.

Knihovna se nachází v Nezvalově arše v Olomouci, v samoobslužném hotelu, který ve svém původním konceptu měl sloužit k dlouhodobému ubytování párů. Architektura budovy, jejímž autorem je Ing. arch. David Helcel, je inspirována lodí a odkazuje se na Noemův příběh a Nezvalovu poezii. Hotel vznikl rekonstrukcí a dostavbou bývalé betonové výměníkové stanice tepla, se svou specifickou lokací mezi panelovými domy. 
V návaznosti byla navržena i Nezvalova knihovna.  Vytvořili jsme objekt tepající do prostoru i pomyslné centrum hotelu, zdroj dostupný částečně návštěvníkům a částečně pracovnímu zázemí. Perforovaná uzamykatelná dvířka naznačují "zakázaný" obsah a naopak. Měděný rastr je kotvou celého objektu. “Srdce” svou velikostí, hmotností a výběrem materiálu opěvuje nerezavějící nekonečnou lásku. 


Interiér podkrovního bytu v Brně

Veletržní stánek Valner glass

Návrh veletržního stánku pro přibyslavskou sklárnu Valner Glass s.r.o., pro Maison & Objet v Paříži. Měsíc před začátkem veletrhu sklárna vyhořela. Tato událost dala za vznik designu s funerálním konceptem stánku, založeném na 3 černých skleněných soklech, postavených na ohořelých trámech, které se do Paříže dovezly a na nich se postavila expozice. Ohořelé trámy mmj. reflektují formu pro vázy Structured by Nature od Davida Valnera, vyrobené z kůry, které při vzniku každé nové shoří.

Studie bungalovu Odry /v realizaci/

 

Studie studentského bistra

 

Rekonstrukce studoven pro SKM UP

 

Dvorana Cholina

 

Design světla pro Vault 42_2017

AFO 52_realizace 2017

Interiér ateliéru Ztracená_2017

Veletržní stánek Düsseldorf_realizace 2017

Vysokoškolská kolej Chválkovice_v realizaci

Interiér zasedací místnosti pro Metrii

 

 

Letní kino Háječek_ideová soutěž_studie 2013_1.cena